fredag 27 maj 2011

Vad man ska behöva stâ ut med

Idag har jag och nâgra kollegor intevjuats pâ jobbet. Vi ska ju arbeta med AstraZeneca och de hade skickat ett franskt filmteam för att frâga en handfull frâgor om vâran formation och annat, med i princip pâ förhand beslutna och färdiga svar. Jag tycker inte om att fotograferas för offentliga ändamâl och än minddre filmas. Att sedan svara efter manus ska vi inte tala om. Jag kan INTE komma ihâg, och definitivt inte pâ engelska med ett vokabulär jag endast känt till i 3 veckor och knappt det. Dessutom skulle man le precis hela tiden. Jag kan inte le och prata samtidigt. Än mindre le när jag bara vill dra en säck över huvudet. Ja ja, nu är det gjort och jag hoppas att jag ALDRIG behöver göra det igen. TACK!

1 kommentar:

  1. Äsch det är väl bra att se lite allvarlig ut om man jobbar för ett bolag inom forskning och medicin? Förresten så brukar man sk media-träna sina anställda som ska vara med på film eller bli intervjuad. Så heck, glöm detta nu och lägg det till erfarenheterna! Tycker det är sååå roligt att du har ett jobb där du trivs nu! Stor kram!

    SvaraRadera